Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırmada Öğretmenlerin İzlediği Stratejiler

Evet, bir önceki yazımızda Dr. YaÅŸar Çelik’in “Ä°lkokul öÄŸretmenlerinin öÄŸrencilerine okuma alışkanlığı kazandırmada karşılaÅŸtıkları sorunları, kullandıkları stratejileri ve okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik görüÅŸ ve önerilerini tespit etmeyi amaçlayan” makalesine yer vermiÅŸtik. Akademik çalışmanın bulgularını paylaÅŸmaya devam edelim.

Bakalım öÄŸretmenlerin “Ä°lkokul birinci sınıftan itibaren okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla izlediÄŸiniz stratejilere deÄŸinir misiniz?” sorusuna verdikleri yanıt ne olmuÅŸ?  

ÖÄŸretmenlerin okuma alışkanlığı kazandırmada takip ettikleri stratejiler;

Sınıf içindeMotivasyon kazandırma ile ilgili    

*Sınıf kitaplığı için canlı, çekici kitaplar seçme

*En çok kitapokuyanı ayın kitap kurdu seçme

*Ödüllendirmek

*Tatilde okuyanlarla ilgili görseller sunma

*Okurken mutlu olan çocuk resimleri gösterme

*Bitirilen kitap için sticker ödül yapıştırma.

*Kitap hediye etme

*Okuma sırasında tütsü yakarak enstrüman dinletme

*Kitap ve yazar tanıtımı yapma

*Kütüphaneye götürme

 

Uygulama ile ilgili

*Kendilerinin getirdikleri kitapları sınıfta okutup anlattırma

*Okunanları dramatize ettirme

*Okunan kitapların kahramanlarından pano oluşturma

*Ailesiyle kitap okuduğu zamanları işaretleme

*Okudukları kitaplardan etkilendikleri bilgileri paylaşma

*Kitapta anlatılanların resmini yaptırma

*Sevdikleri öyküleri sesli okuma

*Okunan kitaplarla ilgili liste tutma

*Görsellere bakarak hikâye yazma

*Hikâye haritası oluÅŸturma

*Sınıf panosunda yazarları ve eserlerini tanıtma

*Okunan hikâyenin sonunu buldurma

*Okunan kitaplar üzerinde konuÅŸma

*Kısa metinler ve kafiyeli şiirler okutma

*Okunan kitaplarla ilgili özet yaptırma

*Haftada bir dersi kitap okumaya ayırma

*ÖÄŸrencilerin ilgi ve isteÄŸine göre okuma programı hazırlama

*Okumaya baÅŸlamadan önce resimler üzerinde konuÅŸma

*Yarıya kadar okunan hikayeleri tamamlatma

*Okuma yarışları düzenleme

*Kendisi okuyarak model olma

*Okumaya resimli ve az yazılı kitaplarla başlama

*Çocukların okuma hızına uygun kitap takip etme

 

Sınıf dışında

*Kitap fuarlarına katılma

*Yazarlarla sohbete götürme

*DeÄŸiÅŸik mekanlarda okuma

*Veli ile iÅŸ birliÄŸi kurma

*Veli duyarlılığını artırma

*Birlikte kitapçıya giderek okuyacağı kitabı seçme

*Güzel havalarda dışarıda, huzurlu ortamda okuma

Evde

*Evde aile üyeleriyle birlikte okuma saati düzenleme

Kaynak: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1249740

Yazar Hakkında

/images/manolya-1.png

Manolya GÜMÜŞAY

Eğitim Koçu

annerehberi.com.tr yazarı

Yazarın tüm makaleleri

Yorum yap